کد خبر: ۱۰۱۳۷
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت خبراز حذف قرعه‌کشی خودرو تا پایان امسال داد.
به گزارش جدید پرس:

منوچهر منطقی با اشاره به جایگاه صنایع حمل و نقل ایران در جهان گفت: در ارزیابی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، از نظر تولید که دچار افت شدیم، در جایگاه ۱۹ دنیا قرار گرفتیم که سال قبل از آن در جایگاه ۱۸ بودیم؛ لذا در تلاشیم با برنامه‌ریزی و تحقق برنامه‌ها در سال ۲۰۲۳ به جایگاه ۱۲ تا ۱۵ دنیا برسیم.

وی با تأکید بر نقاط قوت خودروسازی کشورمان در منطقه و جهان اظهار داشت: سه ویژگی مثبت ما در منطقه، شامل حوزه علمی و فناوری می‌شود که از نظر نیروهای متخصص و مهندسان جوان در دنیا جزو پنج کشور اول هستیم. ویژگی دوم، هزینه‌های تمام شده است که نسبت به کشورهای مختلف منطقه، هزینه تمام شده نیروی انسانی پایین تر است. ویژگی سوم هم مربوط به ارزان بودن نسبی انرژی در کشور است و درخصوص زیرساخت‌هایی که در ۳۰ سال گذشته اجرا شده، در برخی حوزه‌ها از کشورهای منطقه بالاتر و در برخی حوزه‌ها پایین‌تر هستیم.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه طبق گزارش منتشر شده مؤسسه بین‌المللی فیچ سولوشن، ایران در سال ۲۰۱۹ در میان کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه، در تولید خودرو بالاترین بازده را داشته است، تصریح کرد: نقاط قوت ما در دنیا مانند نقاط قوت ما در منطقه است و به همراه هند و چین در تولید خودرو جزو کشورهای با هزینه تولید پایین هستیم و می‌توانیم با استفاده از مزیت‌های موجود، خودرو و قطعات خودرو را در سطح کیفی تعریف شده، ارزان تر تولید کنیم.

منطقی درخصوص انتقادهای موجود به صنعت خودروسازی کشور نیز خاطرنشان کرد: بخش عمده انتقادها به‌حق است و می‌پذیریم، اما بخش دیگر مربوط به تبلیغات منفی و وسیع در بازار است. به‌طور کلی، فضا نسبت به تولید خودروی ایرانی منفی است و اگر در بالاترین کیفیت تولید شود، باز هم در مقایسه با محصول خارجی با اقبال روبه‌رو نمی‌شود، که وظیفه فعالان حوزه فرهنگ و رسانه است که این فرهنگ اشتباه را در جامعه تغییر دهد.

وی با تأکید بر اینکه تمامی تلاش‌ها باید برای رسیدن به محصولی باشد که افتخار ملی بوده و به مراحل بهتر و توسعه بیشتر برسد، ابراز داشت: اگر این فرهنگ اصلاح نشود، اعتماد به نفس نیروهای تخصصی کشور پایین آمده و نتیجه آن، مهاجرت نخبگان صنعتی به خارج از کشور خواهد بود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها