کد خبر: ۱۰۱۳۵
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور گفت: گفت که در اکثر بیمارستان‌ها سرم برای درمان بیماران سهمیه‌بندی شده است. حتی برای بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند سرم‌های مورد نیاز وجود ندارد. علت کمبود ناگهانی سرم در کشور چیست؟سلامت مردم و درمان بیماران بر امور دیگر مقدم است.
به گزارش جدید پرس:

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور در حساب شخصی توئیتر خود با طرح این سوال که «چرا سرم کمیاب است» نوشت: در اکثر بیمارستان‌ها سرم برای درمان بیماران سهمیه‌بندی شده است.

حتی برای بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند سرم‌های مورد نیاز وجود ندارد. علت کمبود ناگهانی سرم در کشور چیست؟ سلامت مردم و درمان بیماران بر امور دیگر مقدم است.»

در روز‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره کمبود سرم در کشور منتشر شده است. روز پنجشنبه، ۱۷ شهریورماه مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو در رابطه با این وضعیت گفت: در حال حاضر مصرف سرم در کشور از حد معمول و طبیعی بیشتر شده که علت اصلی آن فصل گرما و همه‌گیری برخی بیماری‌هاست.

وی گفته بود: برای جبران کمبود احتمالی سرم سازمان غذا و دارو اقدام به واردات سرم کرده است. هر روز چندین محموله سرم وارد کشور و ترخیص می‌شود، امیدوارم موضوع کمبود سرم تا ۲ هفته آینده برطرف شود.

روزنامه «هم‌میهن» نیز  با انتشار گزارشی میدانی، اعلام کرد که سرم در بسیاری از بیمارستان‌‎های داخل ایران سهمیه‌بندی شده است. فرزانه داستان، داروساز و پزشک بیمارستان مسیح دانشوری، با اشاره به موج جدید ویروس کرونا و سهمیه‌بندی سرم در بیمارستان‌های محل بستری بیماران مبتلا به کرونا در ایران، گفت: «متاسفانه کمبود سرم داریم. قبل کرونا هم یک‌ سری سرم‌‌‌ها کم بودند. در‌ حال‌ حاضر، به‌گونه‌ای نیست که بیمارستان‌ها از پس تامین سرم برنیایند اما سرم سهمیه‌بندی‌شده و بیمارستان‌ها و پزشک‌‌‌ها معمولا از سرم‌‌‌های جایگزین استفاده می‌کنند، اگر دارویی را بشود در سرم‌‌‌هایی که موجود است بزنند، جایگزین می‌‌‌کنند.»

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها