کد خبر: ۱۰۱۳۰
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
بزرگداشت شاعر بلندآوازه گیلانی مرحوم میراحمد سیدفخری‌نژاد، متخلص به شیون فومنی با حضور سهیل محمودی و فرزند وی که از کارکنان بیمه سرمد است، برگزار شد.
به گزارش جدید پرس:

23 شهریور ماه سالروز درگذشت میراحمد سیدفخری‌نژاد متخلص به شیون فومنی از شاعران گیلانی است. آنک سید فخری‌نژاد، فرزند این شاعر بزرگ گیلانی از کارشناسان بیمه سرمد است و به همین مناسبت، ظهر امروز مراسم بزرگداشت وی، با حضور سهیل محمودی شاعر و ترانه‌سرای سرشناس، فرزند وی و جمعی از مدیران بیمه سرمد برگزار شد.

سهیل محمودی، در این مراسم، ضمن قدردانی و تشکر از مدیران بیمه سرمد برای برگزاری این مراسم گفت: مرحوم شیون فومنی، یکی از جدی‌ترین شاعران روزگار ما بود و همان‌طور که هر ترک زبانی در ایران ابیاتی از شعرهای شهریار را در خاطر دارد، در خطه گیلان هم هیچ گیلگی نیست که با اشعار شیون فومنی بزرگ نشده باشد و شعری از او را در حافظه‌اش نداشته باشد.

وی افزود: خوانندگان بزرگی مانند ایرج بسطامی، ناصر مسعودی و فریدون پوررضا، اشعاری از شیون فومنی را خوانده‌اند و نام او در یاد همه فرهنگ‌ دوستان نقش بسته است.

این شاعر برجسته با اشاره به توفیق مرحوم فومنی در شعر نیمایی گفت: راز ماندگاری شیون توجه به فرهنگ مردمان گیلک بود و فرهنگ آنها در اشعار و ترانه‌های او بازتاب زیادی داشت و هرچه زمان گذشته است، نام او در میان مردم ایران و به‌ ویژه مردم گیلان بیشتر شنیده می‌شود.

محمودی خاطر نشان کرد: فرزندان مرحوم شیون فومنی، به خوبی یاد و خاطره او را زنده نگه داشته‌اند و این می‌تواند برای خانواده هنرمندان دیگر الگو باشد. آنک فخری‌نژاد و برادرانش، همیشه به یاد دارند که میراث‌دار مردی هستند که بخشی از فرهنگ گیلان و ایران در هنر او متجلی شده و از شاعران مطرح کشور است.

پس از صحبت‌های سهیل محمودی، زهرا عنابستانی از گوینده‌های باسابقه رادیو و آنک سید فخری‌نژاد اشعاری از شعرای بزرگ ایران و شیون فومنی قرائت کردند.

در پایان مراسم نیز، سهیل محمودی طرحی از مرحوم شیون فومنی را که بهرنگ جدی، تصویرساز و کارتونیست کشورمان به سفارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سرمد به تصویر کشیده بود، به آنک سید فخری‌نژاد و خانواده وی تقدیم کرد.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها