کد خبر: ۱۰۱۰۸
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
محققان کشور به دانش فنی ساخت تیغ‌های جراحی دست یافتند.
به گزارش جدید پرس:

شهریار همایون فرمنش، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، یکی از محصولات این شرکت را پمپ تزریق خون دانست و گفت: بسیاری اوقات امکان تزریق خون به صورت معمولی وجود ندارد، زیرا خون حاوی گلبول‌های قرمز است و در تزریق معمولی ممکن است این گلبول‌ها را دچار شکستگی کند.

وی اظهار کرد: در برخی موارد نیز رگ‌های بیمار قابلیت تزریق عادی را ندارند. همچنین گاهاً در موارد اورژانس بیمار به صورت فوری به حجم بالای خون نیاز دارد و تزریق قطره قطره آن به صورت سرم عادی در مدت زمان طولانی مطلوبیت درمانی ندارد. از این رو در این گونه موارد از دستگاه پمپ تزریق خون استفاده می‌شود.

فرمنش، با تاکید بر اینکه این دستگاه با نصف قیمت محصول مشابه اتریشی و آمریکایی تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: این محصول علاوه بر برخورداری از کیفیت مشابه محصول خارجی، برعکس نمونه‌های وارداتی، دارای خدمات پس از فروش و ضمانت نیز است.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان محصول دیگر این شرکت را تیغ‌های جراحی عنوان کرد و یادآور شد: تولید تیغه‌های جراحی علیرغم ظاهر ساده‌ای که دارند، نیازمند فرایندی پیچیده و فناورانه است. برای تولید این تیغه‌های جراحی به ۴ گلوگاه تکنولوژیک نیاز است که از جمله آنها می‌توان به فرایند حرارت دهی استیل اشاره کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی ادامه داد: معمولاً بیشترین دقتی که دستگاه‌های CNC از آن برخوردارند، یک صدم میلی‌متر است و این در حالی است که ضخامت نوک تیغ‌های مخصوص اعمال جراحی ۶۰ نانومتر است که با میکروسکوپ معمولی نیز قابل مشاهده نیست و باید برای سنجش اندازه آن از میکروسکوپ الکترونیکی بهره برد.

به گفته وی در حال حاضر ۶ کمپانی در دنیا تیغ‌های جراحی تولید می‌کنند و ایران نیز، جدیدترین عضو باشگاه تولیدکنندگان این محصول به شمار می‌رود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها