کد خبر: ۱۰۱۰۷
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
پس از عرضه اخیر دو محصول پرطرفدار گروه بهمن در بورس کالا یعنی دیگنیتی و فیدلیتی که حدود 100 میلیون تومان ارزان تر از قیمت های ثبت شده در بازار غیر رسمی و آگهی های دیوار معامله شد، قرار است دیگنیتی هفته آینده در بورس کالا عرضه شود؛ پس توصیه به خریداران واقعی این است که به تابلوی بورس کالا چشم بدوزند.
به گزارش جدید پرس:

روز چهارشنبه ۳۰ شهریور برای دومین بار دیگنیتی با قیمت پایه ۸ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال به تالار بورس می رود که بررسی معاملات قبلی این محصول بیانگر کشف قیمت جذاب این محصول برای خریداران واقعی است.

مروری بر عرضه قبلی

در عرضه 26 مردادماه پس از ۳۰ دقیقه رقابت نفس گیر خریداران، ۱۲۵ دستگاه دیگنیتی سفید که با قیمت پایه ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه شده بود با تقاضای ۵۵۳ موردی مواجه و در نهایت به بهای یک میلیارد و ٣٣ میلیون و ٣٠۴ هزار تومان فروخته شد. درصد رقابت صورت گرفته در معاملات دیگنیتی سفید ۲۵.۷۸ درصد گزارش شد که با وجود این رقابت و اضافه شدن هزینه های مالیات و سایر هزینه ها، بازهم این محصول حداقل 100 میلیون تومان ارزان تر بازار قیمت خورد.

همچنین در همین روز، ۱۲۵ دستگاه دیگنیتی مشکی که با قیمت پایه ٨٢١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان در بورس کالا عرضه شده بود با توجه به ثبت تقاضای ۸۶۷ موردی با میانگین قیمتی یک میلیارد و ۸۱ میلیون و ۳۹۶ هزار و تومان و رقابت ۳۱.۶۴ درصدی معامله شد. این مدل نیز در بازار حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان معامله می شد که قطعا نرخ های بورس برای خریداران واقعی جذاب است.

هزینه هایی که به قیمت نهایی اضافه می شود

خریداران پس از خرید دیگنیتی در بورس کالا ملزم به واریز ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش هستند. برای دیگنیتی هزینه ۳۹۴،۴۱۹،۰۲۷ ریال شامل هزینه مالیات و عوارض شماره گذاری به مبلغ ۳۵۳.۵۰۰.۰۰۰ ریال، هزینه هوشمندسازی کارت خودرو به مبلغ ۴۳۵،۰۰۰ ریال، هزینه خدمات پست به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰ ریال، هزینه تولید پلاک و شماره گذاری به مبلغ ۲،۸۰۰،۰۰۰ ریال، هزینه بیمه شخص ثالث به مبلغ ۳۷.۱۸۴.۰۲۷ ریال باید توسط خریداران به نام شرکت بهمن موتور واریز شود.

هر کد ملی یک دستگاه

گفتنی است در این طرح هر کد ملی تنها می‌تواند برای یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه ثبت سفارش کند و صرفاً برای یک دستگاه خودرو مجوز سفارش گذاری دارد از همین رو صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

در این روش عرضه حق واگذاری حقوق قراردادی و خودرو به غیر، به هر شکل و صورتی که باشد، از متقاضی سلب و اسقاط گردیده است و هرگونه واگذاری مغایر این قید معتبر نمی‌باشد.

همچنین متقاضیان پس از قطعیت خرید در بورس کالا و واریز وجه کامل، می‌بایست ظرف ده روز نسبت به تحویل مدارک خود به صورت کامل و صحیح مطابق دستورالعمل‌های شرکت بهمن موتور به عامل محل تحویل (انتخاب شده در هنگام عرضه) اقدام نمایند و مسئولیت تاخیر از این محل بر عهده خریدار بوده و فروشنده مسئولیتی در این موارد ندارد. بدیهی است زمان تحویل خودرو به همین نسبت تغییر خواهد کرد. در این صورت بروز تاخیر در تحویل، موجب تعلق سود مشارکت و جریمه دیرکرد نخواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها