کد خبر: ۱۰۰۹۲
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کاربران و رسانه‌های پرتغالی غیبت مهدی طارمی در دیدار برابر بروژ را یکی از عوامل اصلی شکست پورتو می‌دانند.
به گزارش جدید پرس:

 

 در شرایطی که تصور می‌شد بازی در استادیوم دراگائو و حضور پرتعداد هواداران می تواند به پورتو کمک کند تا آنها شکست تلخ ثانیه های پایانی برابر اتلتیکو را فراموش کرده و با کسب یک پیروزی خانگی برابر بروژ بلژیک، به جدول مسابقات بازگردند، اما نه تنها اینگونه نشد بلکه پورتو با شکست سنگین و دور از انتظاری، بازی را به پایان رساند.

در گروهی که تیم های اتلتیکو، پورتو و لورکوزن حضور دارند، کمتر کسی تصور می کرد که بروژ بلژیک بتواند با کسب 6 امتیاز از 2 بازی نخست، صدر جدول را از آن خود کند و مدعی اصلی صعود باشد. اما این اتفاق رخ داده و حالا شاگردان کونسیسائو حتی برای رفتن به لیگ اروپا هم کار سختی در پیش دارند.

مهدی طارمی شب گذشته بدین شکل نظاره‌گر شکست تلخ و سنگین تیمش بود.

در شبی که پورتو بدون مهدی طارمی به مصاف حریف خود رفته بود، با چهار گل مجازات شد و این تیم اکنون با 2 شکست و بدون امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفته است. اخراج بد موقع مهاجم ایرانی در بازی قبل و در استادیوم متروپولیتانو سبب شد تا آبی و سفیدهای بندرنشین هم دیدار نخست را واگذار کنند و هم شب گذشته بدون ستاره خط حمله خود مغلوب حریف بلژیکی شوند.

 

از شب گذشته، بسیاری از رسانه‌ها و کاربران پرتغالی مدعی شدند که غیبت طارمی، یکی از عوامل اصلی شکست پورتو بوده است. خیلی ها نیز به انتقاد از کونسیسائو پرداخته و نوشته‌اند او باید برای بازی بدون طارمی از قبل طرح و برنامه ای اجرا می کرد ولی پورتو بدون مهاجم ایرانی خود، هیچ زهری در بخش های تهاجمی نداشت.

در ادامه به گوشه ای از واکنش ها نسبت به باخت پورتو بدون طارمی می پردازیم:

وب سایت پرتغال دات نت در مطلب مفصلی به شکست پورتو برابر کلوب بروژ پرداخته و در قسمتی از این گزارش آورده است: سرجیو کونسیسائو چهار تغییر را در تیمی ایجاد کرد که با نتیجه 3-0 مقابل چاوز پیروز شده بود. زیدو سانوسی، پپه، اوتاویو و اوانیلسون به ترکیب اصلی بازگشتند، تونی مارتینز روی نیمکت نشست و البته مهدی طارمی محروم بود. بدیهی است در دسترس نبودن طارمی، ضربه بزرگی است. مهاجم ایرانی با هولد آپ بازی هوشمندانه، تعامل با هم تیمی ها و توانایی گلزنی در خط حمله، پیشتاز است. تیم در بهترین حالت خود کاملاً به مهدی طارمی و اوتاویو وابسته است. از دست دادن بازیکنی مثل طارمی بیش از آنچه که تصور می شد، بازار پورتو را تحت تأثیر قرار دارد (انتقاد به عملکرد نقل و انتقالاتی پورتو در تابستان امسال). حالا ما رنج می بریم! بدون ویتینها، پورتو هرگز نمی تواند به همان شیوه بازی کند. بدون طارمی بدتر است، زیرا او تنها کسی است که می تواند بین خطوط بازی کند و چیزهای متفاوتی به بازی بدهد. بدون آنها، پورتو فقط یک تیم گیج است و بدون ایده باقی می ماند. این بدترین بازی پورتو در لیگ قهرمانان اروپا بود که به یاد دارم. من به مبارزه ادامه می دهم، آنها از طارمی بد می گویند اما پورتو بدون او شانس کمتری برای زدن گل دارد. دریافت چهار گل از بروژ نیز مشکلات ما را نشان می دهد. چیزهای زیادی برای بهبود وجود دارد، ما با رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله داریم. در سطح تهاجمی، این بازی تاریک‌ترین دیدار پورتو طی دوران کونسیسائو بود. تیمی که می خواهد سریع به محوطه حریف برود اما برای این کار هیچ نقشه‌ای ندارد. طارمی بازیکنی است که اجازه می‌دهد در خطوط میانی لینک شود و مهاجم دیگری نزدیک نشود.
این موضوع موقتی است و با بازگشت ایرانی قابل کاهش است. چیزی که نمی توان به این زودی حل کرد، نبود گزینه هایی در سطح پورتو برای خط میانی و جناحین است. آنچه را که در پایان بازار گفتم دوباره تکرار می کنم: فقط در صورتی که آندره فرانکو یک شبه تبدیل به ویتینیا/فابیو ویرا شود، مشکلات حل خواهد شد. متیو مارشال خبرنگار پرتغالی نیز در توییتر خود نوشت: کلوب بروژ 4-0 پورتو را در استادیوم دراگائو شکست داد و با یک پیروزی راحت صدرنشین گروه B لیگ قهرمانان اروپا شد. به جز محرومیت مهدی طارمی، این بار سرجیو کونسیسائو هیچ بهانه‌ای ندارد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها