کد خبر: ۱۰۰۲۵
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
یک مقام سابق اسراییلی که هم اینک عضو پارلمان این رژیم (کنست) است، تهدید کرد رژیم تل آویو آماده حمله به ایران برای دفع خطر برنامه هسته ای و نیز در صورت درگیری جدید (جنگ سوم) با حزب الله لبنان است.
به گزارش جدید پرس:

نیر برکات، شهردار سابق شهر قدس (اورشلیم) و نماینده کنونی کنست، در مصاحبه با شبکه خبری فاکس آمریکا، ایران را به حمله تهدید کرد.

او گفت:" ایران یک رژیم اسلامی است که می خواهد اسراییل را از روی نقشه محو کند. ما را "شیطان کوچک" می دانند و اتفاقا ایالات متحده از نظر آنها "شیطان بزرگ" است. بنابراین ما (اسراییل و آمریکا) در یک خط هستیم. و شما با کسی که می خواهد شما را از روی نقشه محو کند مذاکره نمی کنید. چون هیچ معامله ای فایده ای ندارد."

 
 
وی مدعی شد که ایران تهدیدی دوگانه برای اسراییل است:" اول آرزوی هسته ای آنهاست. آنها قصد دارند یک بمب بسازند تا از آن استفاده کنند. و ما باید جلوی آنها را بگیریم. چون اگر داشته باشند از آن استفاده خواهند کرد. تهدید دیگر استفاده ایران از گروه های نیابتی است که اسراییل را با صدها موشک محاصره کرده اند. دولت یهود اغلب در معرض حملات گروه هایی مانند حزب الله لبنان بوده است که منجر به جنگ علیه همسایه شمالی اسراییل شده است.

 

 

او افزود: " ما باید مطمئن شویم که ایران درک می کند که اگر آنها تلاش کنند به قدرت هسته ای دست یابند، ما آنها را با زور متوقف خواهیم کرد و امیدواریم که این کار آنها را منصرف کند. جنگ سوم لبنان، اولین جنگ (مستقیم با) ایران خواهد بود و ما به تهران حمله خواهیم کرد."

 
 
 

طی هفته های گذشته تنش بین حزب الله لبنان و اسراییل بر سر تصمیم رژیم تل آویو به استخراج گاز از میدان گازی "کاریش" لبنان بالا گرفته و حزب الله تهدید کرده در صورت برداشت گاز اسراییل از این حوزه مورد اختلاف،  واکنش نشان خواهد داد.

 
 

برکات خاطرنشان کرد که اسراییل باید برای برداشتن گام های خود علیه ایران با ایالات متحده و سایر کشورهای غربی هماهنگ کند.

وی گفت: اسراییل هیچ متحد و شریک بهتری از آمریکا در جهان ندارد و ما باید با هم در این زمینه سخت کار کنیم.
برکات در ادامه مدعی شد که این آرزوی او نیست که اسراییل با ایران وارد جنگ شود، اما گفت که آمادگی برای انجام این کار ضروری است.

او گفت: "اسراییل باید خود را برای جنگ با ایران آماده کند و بهترین راه برای عدم وقوع جنگ این است که در صورت نیاز برای حمله برنامه ریزی کنیم. بنابراین امیدواریم که آمادگی ما و همسویی با ایالات متحده، ایران را از نقشه شیطانی آنها باز دارد.

برکات همچنین مدعی شد که بسیاری از کشورهای عربی میانه رو در خاورمیانه "در معرض تهدید ایران" هستند و همکاری هایی بین آنها و اسراییل در این جبهه وجود دارد.

گفتنی است که رژیم اسراییل بیش از 20 سال است که ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای و حمله نظامی می کند، در حالی که ناظران معتقدند توانایی پذیرفتن چنین ریسک بزرگی را ندارد.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها