|
|
کدخبر: 8968

قول مساعد وزیر در جهت رفع مشکل معلمان مهرآفرین/مجلس برای رتبه‌بندی تاوان سنگینی داد!

قول مساعد وزیر در جهت رفع مشکل معلمان مهرآفرین/مجلس برای رتبه‌بندی تاوان سنگینی داد!

ویس‌کرمی نماینده مجلس یازدهم گفت: هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان، افزایش کیفیت آموزش است. معیشت معلمان نیز بسیار مهم است اما این طرح درصد کمی از این معضل را حل می‌کند. کارهای اداری در کشور ما آهستگی‌های خاص خود را دارد و بروکراسی اداری ضعیف است.

به گزارش جدید پرس:

رتبه‌بندی معلمان همچنان پستی‌ها و بلندی‌های خود را به دنبال دارد و به نظر می‌آید طلسم چالش های آن پایان ندارد. در روزهای اخیر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مشمول نشدن معلمان مهرآفرین در رتبه‌بندی را خلاف آیین‌نامه مطرح کرده‌ و از کمیسیون آموزش و دولت خواسته، این موضوع را پیگیری کنند. چرا که این تعداد از معلمان مانند دیگران خدمت کرده‌اند و حقوقی مشابه دیگر همکاران خود دریافت می‌کنند. هر چه که هست پس از طی مراحل طولانی برای اجرای این طرح، چنین چالشی نباید جلوی عملی شدن رتبه‌بندی را بگیرد و باید تکلیف این دست از معلمان هر چه سریعتر مشخص شود. موضوع دیگری که در میان مردم و معلمان پیچیده است، بهانه‌تراشی دولت و مجلس برای اجرای رتبه‌بندی است.

این دست از افراد معتقدند دولت زمان می‌خرد تا این طرح دیرتر اجرا شود. همچنین تعلق نگرفتن رتبه‌بندی به معلمانی که در مرخصی زایمان به سر می‌برند نیز برای بسیاری مورد بحث بوده است. اگر بنا و اساس نظام بر تحکیم بنیاد خانواده و فرزندآوری استوار است چرا از مادرانی که معلم هستند، حمایت نمی‌شود؟ برای اطلاع بیشتر از این موضوعات با مهرداد ویس‌کرمی، نماینده مجلس یازدهم گفتگو کردیم.

قول مساعد وزیر در جهت رفع مشکل معلمان مهرآفرین

مهرداد ویس‌کرمی؛ نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با گسترش نیوز در باره حل مشکل معلمان مهرآفرین اظهار کرد: در جلسه‌ای که چند روز پیش برگزار شد، یکی از مطالبات اصلی کمیسیون آموزش مجلس از وزیر، مسئله رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین بود. این معلمان سالها است که در حال خدمت هستند و بار مالی جدیدی نیز برای دولت ندارند. برای حل این موضوع، وزیر قول مساعد داد تا هرچه زودتر پیگیری‌ها انجام شود. مسائلی در امور و کدهای استخدامی وجود دارد که قرار شده رفع شود. وزیر دید مثبتی به این چالش دادند و در حال تلاش برای رفع این مشکل هستند.

بروکراسی اداری آهسته پیش‌ می‌رود

او ادامه داد: وزیر موافق حل هرچه سریع‌تر این موضوع است. کمیسیون آموزش نیز پیگیری می‌کند اما متاسفانه کارهای اداری در کشور ما آهستگی‌های خاص خود را دارد و بروکراسی اداری ضعیف است. اینکه این روند چقدر طول می‌کشد مشخص نیست اما وزیر آموزش و پرورش قول مساعد داده تا در اسرع وقت این موضوع را پیگیری کند. هماهنگی‌های لازم میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی کشور باید هرچه زودتر شکل گیرد تا مشکل معلمان مهرآفرین نیز مرتفع شود.

بی‌انصافی‌ها درباره مجلس پذیرفته نیست

ویس‌کرمی درباره این موضوع که مردم و معلمان به بهانه‌تراشی برای به تعویق‌انداختن رتبه‌بندی هستند، بیان کرد: این گفته در مورد مجلس بی‌انصافی و ظالمانه است؛ چرا که مجلس برای رتبه‌بندی تاوان سنگینی دادند و تلاش‌های زیادی در این‌باره انجام شده است. کمیسیون آموزش مجلس وقت زیادی برای این امر صرف کرده‌ است. در حیطه کاری دولت نیز درباره عنوان یاد شده، بحث‌های کارشناسی وجود دارد. به طور طبیعی دولت ملاحظاتی برای خود دارد که باعث اختلاف نظر میان مجلس و دولت شده است. در این راستا کمیته تطبیقی تشکیل شد و در نهایت رتبه‌بندی در آیین‌نامه منعکس شده است. باید شرایط و مقدورات کشور را نیز مدنظر قرار دهیم.

 

منبع: اندیشه معاصر
ارسال نظر

نظرات شما
  • فرهنگی 0

    زرشک!

  • معلم 0

    با عرض سلام سه تا مطلب قابل ذکر است:
    اولا وقتی دولت اصلاحیه آئین نامه رتبه بندی معلمان را رائه کرد مجلسی ها باید می فهمیدند که دولت به جای تبصره عدم داشتن کد استخدامی تبصره عدم تکمیل فرایند استخدامی را مطرح کرده چیزی را تغییر نداده بود و فقط لحن آئین نامه را عوض کرده است.
    دوما آقای وزیر در توجیه عدم مشمولیت معلمان طرح مهرآفرین اشاره به ماده833 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب سال1399 کرده اند در حالی که معلمان طرح مهرآفرین در سالهای 1390تا1392 استخدام شده اند که چنین ماده قانونی موجودیت خارجی نداشت و طبق قانونی که اشاره دارد به اینکه قانون عطف به ماسبق نمی شود شامل این ماده نیز می شود
    سوم اینکه جای تعجب و بسی خجات است که دانش آموزان این معلمین که فارغ التحصیل شده اند و حتی عده ای هم وارد دانشگاه فرهنگیان شده اند الام استخدام رسمی هستند و مشمول طرح رتبه بندی معلمان شده اند ولی کسانی که به ایشان درس داده اند مشمول طرح نیستند