کد خبر: ۶۶۵۰
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
با تصمیم هیئت دولت، تصمیم گیری درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به هیئت امنای این سازمان تفویض شد. دلیل این تصمیم چیست و سرانجامش چه خواهد شد؟
به گزارش جدید پرس:

 اگرچه بازنشستگان تامین اجتماعی منتظر بودند طبق وعده‌ها، سرپرست وزارت کار روز شنبه پشت تریبون قرار بگیرد و خبر خوش افزایش حقوق ۳۸ درصدی سایر سطوح حقوقی آن‌ها را اعلام کند، اما چهار روز انتظار برای عمل به این قول بی‌نتیجه ماند و به جای زاهدی وفا، این سخنگوی دولت بود که روز گذشته تصمیم هیئت وزیران را اعلام و البته نگرانی‌هایی را هم ایجاد کرد.

«حمیدرضا سیفی»، عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی، درباره تصمیم جدید دولت می‌گوید: طبق قانون، تصمیم‌گیری درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، در حوزه اختیارات هیئت امنا نیست و هیئت مدیره باید در این باره نظر بدهد؛ اما ممکن است صرفا از ما هم خواسته شود نظرمان را اعلام کنیم.

اگر به رای برسد، نظر دولت برنده است

او ادامه می‌دهد: در این حالت هم، ترکیب هیئت امنا ۶ به ۳ به نفع دولت است و فقط ۳ نفر از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در آن حضور دارند؛ پس طبیعتا تصمیمی که گرفته شود، مطابق خواست دولت خواهد بود. سیفی می‌افزاید: از دید من دولت قصد دارد با این کار، تصمیم‌گیری درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به گردن دیگران بیندازد و تبعاتش دامنگیرش نشود، به همین دلیل برای این‌که در مقابل سایر صندوق‌ها پاسخی داشته باشد این طور اعلام خواهد کرد که هیئت امنای تامین اجتماعی تصمیم گیرنده بوده است نه دولت.

 

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها