کد خبر: ۴۰۵۳
۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران:
متاسفانه شاهد سکوت معاون اول رئیس جمهور و بلاتکلیفی بازنشستگان و روی زمین ماندن دستور آقای رئیسی هستیم.
به گزارش جدید پرس:

متاسفانه شاهد سکوت معاون اول رئیس جمهور و بلاتکلیفی بازنشستگان و روی زمین ماندن دستور آقای رئیسی هستیم.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با بیان این که رئیس جمهور تا کنون ۲ بار دستور  بررسی وحل خواسته افزایش حقوق قانونی بازنشستگان را داده است، گفت: آقای رئیسی یکبار خطاب به معاون اول و یکبار در هیات دولت خواستار حل و فصل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد اما متاسفانه گویا گوش شنوایی نیست وکسی نیست که این دستورها را اجرایی کند چرا که تا کنون این دستورها خروجی نداشته است و مشکل همچنان پابرجاست.

علی دهقان کیا  افزود: در جلسه چند ساعته ای که کانون عالی بازنشستگان با آقای مخبر که بنده نیز حضور داشتم، قرار شد نتایج جلسه طی ۲ روز اعلام شود که هفته ها از آن روز گذشته اما متاسفانه شاهد سکوت معاون اول رئیس جمهور و بلاتکلیفی بازنشستگان و روی زمین ماندن دستور آقای رئیسی هستیم.

وی اظهار داشت: در روز دوم انتصاب دکتر زاهدی وفا سرپرست وزارت کار هم کانون عالی بازنشستگان نشستی با وزیر محترم داشت که در عمل این نشست هم نتیجه عملی نداشته است.

دهقان کیا جواب خواستن بازنشستگان تامین اجتماعی از مسولان به خصوص دولتی که خود را مردمی می داند را حق قانونی آنان ذکر کرد و گفت: در مقوله افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تمام حرف ما در ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی تصریح شده و ما چیز غیر قانونی نمی خواهیم.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: دولتمردان باید بر اساس قانون عمل کنند نمی شود که به صورت سلیقه ای عمل کرد و اجرای دهها ساله افزایش حقوق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی را نادیده گرفت و به قانون پشت کرد.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده با برخی نمایندگان مجلس مثل دکتر پور ابراهیمی، دکتر حاجی بابایی و آقای مصری و حمایت خوب آنان از خواسته قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: انتظار داریم رئیس مجلس نیز بر اساس نظر هیأت تطبیق قوانین وارد عمل شده و بلاتکلیفی و استرس چند ماهه بازنشستگان را پایان دهد چرا که ادامه وضعیت موجود موجب بی اعتمادی بازنشستگان می شود که این کار بر خلاف دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعتماد زایی دولت و مسئولان است.

وی گفت: شنیده ایم برای بازنشستگانی که حق خود را می خواهند پرونده تشکیل داده اند.آیا کسی که مردم را به خیابان می کشد مجرم است یا بازنشسته ای که حق قانونی خود را می خواهد.

وی گفت: وعد دادن به بازنشستگان تامین اجتماعی احقاق حق نمی شود چرا که ما بازنشستگان منتظریم تا دولت به حرفهایش عمل کند.

او گفت: مطالبات و خواسته های ما صنفی است چرا که ما دولت را در بخش هایی مثل حل مشکل کرونا موفق می دانیم.

دهقان کیا تاکید کرد: از دولت مردمی انتظار داشتیم و داریم که بیشتر به اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اهتمام داشته باشد و در راستای عدالت و قانون گرایی بیشتر از دولت‌های دیگر قدم بردارد.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها