|
|
کدخبر: 9190

واگذاری شرکت هواپیمایی وابسته به مناطق آزاد به کجا رسید؟

واگذاری شرکت هواپیمایی وابسته به مناطق آزاد به کجا رسید؟

در پی درخواست دبیر شورای عالی مناطق آزاد از معاون اول رییس جمهور، مخبر دستور توقف واگذاری ایرلاین تابعه مناطق آزاد و بررسی بیشتر این موضوع را صادر کرد.

به گزارش جدید پرس:

گزارش‌ها از صدور دستور معاون اول رئیس جمهور برای بررسی و بازگرداندن مالکیت شرکت هواپیمایی وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش به این سازمان حکایت دارد.

رئیس سازمان خصوصی سازی (۷ شهریور): ۱۰۰ درصد سهام کیش ایر در لیست واگذاری‌های امسال

این در حالی است که علی قربانزاده معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی در نشست خبری هفته گذشته به مناسبت هفته دولت از برنامه‌ریزی برای اولویت داشتن ۲۰ شرکت دولتی در لیست واگذاری‌ها خبر داد که یکی از آنها واگذاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت هواپیمایی تابعه منطقه آزاد کیش بود.

پیش از این نیز اعلام شده بود سهام شرکت هواپیمایی تابعه منطقه آزاد کیش با توجه به زیان ده بودن این شرکت واگذار می‌شود.

 

سعید محمد (۱۸ بهمن ۱۴۰۰): خصوصی سازی ایرلاین منطقه آزاد متوقف شد

سعید محمد توسط بهمن سال گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت هواپیمایی تابعه مناطق آزاد، ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده روند واگذاری و خصوصی سازی این شرکت هواپیمایی متوقف شده و قطعیت این عدم واگذاری در حال پیگیری است گفت: این ایرلاین باید به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و همچنین سازمان منطقه آزاد کیش بازگردد و با مشارکت سایر مناطق آزاد و با تجهیز و نوسازی ناوگان به فعالیت بهینه خود ادامه دهد.

مخبر (۹ شهریور): خصوصی سازی ایرلاین منطقه آزاد متوقف شود

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در آئین بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در پاسخ به درخواست سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و تشریح وضعیت پروازهای جزیره کیش برای بازگشت شرکت هواپیمایی متعلق به این جزیره به دامان مناطق آزاد، ضمن بیان این‌که بهره‌مندی مناطق آزاد از شرکت‌های هواپیمایی اختصاصی تحت مالکیت خود، قابلیت رایجی در دنیاست، گفت: نباید در دور باطل نبود گردشگر و نبود پرواز قرار گرفت.

مخبر در ادامه از وزیر اقتصاد خواست ضمن بررسی و اعلام گزارش، بازگشت مالکیت شرکت هواپیمایی مذکور به جزیره کیش را پیگیری کند.

منظور سعید محمد از «دور باطل نبود گردشگر-پرواز» به کیش چیست؟

در حالی مشاور رئیس جمهور از افتادن هواپیمایی منطقه آزاد کیش در دور باطل نبود گردشگر-پرواز خبر می‌دهد که گزارش‌ها از وضعیت کم رونق منطقه آزاد کیش در تابستان امسال حکایت دارد.

در کنار عواملی چون انتقال محرم و صفر به تابستان و نیز افزایش بی سابقه دما در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته، گرانی بلیت پروازهای کیش و هتل‌های این جزیره گردشگری از دیگر آیتم‌ها اثرگذار در کاهش عجیب تعداد مسافران تابستانی امسال بوده است.

گفته شده قیمت‌های بالای یک میلیون تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی پروازهای کیش سبب شده تا تعداد پروازها در سال جاری به یک پنجم سال‌های گذشته برسد.

شنیده‌ها حاکی است کیشوندان (ساکنان کیش) کمپین‌هایی در خصوص تقاضای کاهش نرخ بلیت پروازهای کیش به راه انداخته‌اند.

از سوی دیگر، هواپیمایی وابسته به منطقه آزاد کیش، در ماه‌های اخیر با زمین گیر شدن ۳ فروند هواپیمای خود روبه‌رو شده بود که در کاهش پروازها به این جزیره و افزایش قیمت بلیت بی تأثیر نبوده است؛ با این حال هواپیماهای زمین گیر این شرکت با تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی توانسته‌اند اوورهال شوند.

به نظر می‌رسد آنچه سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد از دور باطل نبود گردشگر-پرواز می‌گوید، همین نکته باشد که کاهش پروازها و افزایش قیمت بلیت سفر به این جزیره، سبب دور تسلسل باطلی خواهد شد که به سود صنعت گردشگری نخواهد بود.

 

ارسال نظر