کد خبر: ۱۳۸۶
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
چین تمام محموله های وارداتی نفت از ایران را به صورت رسمی ثبت نمی کند و برخی از آنها را با پوشش نام سایر تولیدکنندگان نظیر عراق و عمان ثبت می کند.
به گزارش جدید پرس:

 رویترز با استناد به آمار شرکت رهیابی محموله های نفتی « Vortexa Analytics» نوشت، چین قرار است نزدیک به 2 میلیون بشکه نفت ایران را دریافت کند.

این محموله که قرار است اواخر این هفته، برای انتقال به ذخایر دولتی چین، در جنوب این کشور تخلیه شود، سومین محموله بزرگ ارسالی از ایران از ماه دسامبر تاکنون است.

بر اساس گزارش ها، این محموله در یک نفتکش شرکت ملی نفت ایران است که این نشان می دهد این محموله به صورت رسمی به عنوان خرید چین از ایران ثبت خواهد شد.

به نوشته رویترز، چین تمام محموله های وارداتی نفت از ایران را به صورت رسمی ثبت نمی کند و برخی از آنها را با پوشش نام سایر تولیدکنندگان نظیر عراق و عمان ثبت می کند.

بنا بر برآورد این خبرگزاری، صادرات نفت ایران به چین حدود 7 درصد کل واردات نفت خام این کشور است.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، صادرات نفت خام ایران در سه ماه نخست سال جاری به 870 هزار بشکه در روز افزایش یافته که نشان دهنده افزایش 30 درصدی نسبت به کل صادرات در سال 2021 است.

تحلیلگر موسسه کپلر، یک موسسه دیگر رهیابی محموله های نفتی به این روزنامه گفته است، چین انتظار ندارد به دلیل معامله با ایران تحت تحریم های ثانویه آمریکا قرار بگیرد، زیرا واشنگتن «به شدت با روسیه سرگرم است.»

باوجود عدم توافق، به نظر می رسد ایران به دلیل فشار عرضه در نتیجه تحریم‌های روسیه، خود را برای نوعی کاهش تحریم ها آماده می کند.

موسسه «سی ترد ماریتیم» گزارش داده است، اخیرا شرکت ملی نفتکش ایران اخیرا ساخت نفتکش های جدید و تعمیرات ناوگان فرسوده خود را در یک آمادگی آشکار برای ورود دوباره به بازار قانونی نفت در جهان اعلام کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها