کد خبر: ۱۱۳۴
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران می‌گوید: ممکن است فردی برای مراسم عروسی کیک، شیرینی و چای را خودش بیاورد و یک مراسم دو ساعته داشته باشد که فقط باید ورودی سالن پرداخت کند. چنین مراسمی با یک تا دو میلیون تومان قابل برگزاری است.
به گزارش جدید پرس:

 خسرو ابراهیمی نیا درباره وضعیت نرخ نامه تالارها بعد از تغییرات قیمتی کالاها، با تأکید بر اینکه همه نرخ‌های تالارها باید با نظر کارشناسی اتحادیه باشد، اظهار کرد: مهمانان تالارهای پذیرایی نرخ‌نامه دارند که باید مهر اتحادیه بر آن درج شده باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تعیین تکلیف نرخ نامه بعد از اعمال قیمت‌های جدید چهار کالای اساسی، اظهار کرد: تا این لحظه هیچ قیمت جدیدی اعلام نکردیم و اعلام نخواهیم کرد.

ابراهیم نیا افزود: سعی می‌کنیم همراه با دولت آرامش بازار را حفظ کنیم و به همکاران هم توصیه کردیم تا جایی که می‌توانند نرخ‌ها را بالا نبرند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران با تاکید بر اینکه هیچ واحدی حق ندارد بدون هماهنگی با اتحادیه نرخ‌ها را افزایش دهد، گفت: سعی ما فراهم کردن شرایط برای ازدواج آسان جوانان است.

اتحادیه: با مراسم‌ تجملاتی مخالفیم

وی در پاسخ به سوالی درباره محدوده هزینه‌های یک مجلس عروسی نیز گفت: ممکن است فردی برای مراسم عروسی کیک، شیرینی و چای را خودش بیاورد و یک مراسم دو ساعته داشته باشد که فقط باید ورودی سالن پرداخت کند. چنین مراسمی با یک تا دو میلیون تومان قابل برگزاری است. همچنین ممکن است فردی با یک نوع غذا و سالاد و نوشابه مراسم برگزار کند که نفری حدود ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان تمام می‌شود. اما اگر فردی بخواهد انواع قهوه، ماهی، بوقلمون و غیره برگزار کند که این اسراف است و در فرهنگ ما نیست.

ابراهیم نیا افزود: ممکن است عروس و دامادی به دنبال برگزاری مراسم بیرون شهر باشند، ۱۰۰ میلیون تومان پول فیلمبردار بدهد، در تمام شهر آتش بازی راه بیندازد، کالسکه‌های تشریفاتی داشته باشد و تحت تاثیر هژمونی فرهنگی باشد که ما ۱۰۰ درصد با آن مخالف هستیم، گناه تالاردار نیست. بنابراین قیمت حداکثری وجود ندارد. فقط تاکید این است که قیمت حتما باید از سوی اتحادیه کارشناسی شده باشد.

گفتنی است از روز پنجشنبه، ۲۲ اردیبهشت، قیمت هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده ۵۹ هزار و۸۰۰ تومان و هر کیلوتخم مرغ  ۳۹ هزار و۸۰۰ تومان، است. همچنین قیمت روغن مایع  ۸۱۰ گرمی سرخکردنی برای مصرف کننده به ۶۲ هزار تومان و روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز به ۶۳ هزار تومان رسید.

 در لبنیات نیز قیمت هر کیلو شیر خام ۳.۲ درصد چربی درب دامداری ۱۲ هزار تومان، شیر نایلونی ۹۰۰‌ گرمی کم چرب برای مصرف کننده ۱۵ هزار تومان، شیر پاستوریزه بطر یک لیتری کم چرب ۱۸ هزار تومان، ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلویی کم چرب ۴۹ هزار و۸۰۰ تومان، پنیر UF نسبتا چرب ۴۰۰ گرمی ۳۷ هزار تومان است.

انتهای پیام

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها